Klantcase Hogeschool Inholland - Een nieuwe digitale werkplek
Hogeschool Inholland heeft Iris gelanceerd, een nieuwe digitale werkplek gebaseerd op Synigo Pulse. Een prachtig product, maar met enkel een product ben je er nog niet. Governance is een onderdeel dat onder handen genomen moet worden om van de digitale werkplek een succes te maken. Door het beschrijven van rollen en taken geeft governance handvatten en richting. Als tool kan het controle, zekerheid en overzicht bieden, mits de governance goed is ingericht. Naast het opzetten van het theoretische model helpen wij medewerkers hun rol snel succesvol in te vullen.
Hogeschool Inholland leidt studenten op tot professionals in een omgeving waar samenwerking tussen onderwijs, praktijkgericht onderzoek en het werkveld centraal staat. Ondernemend spelen zij in op verandering, met oog voor technologische ontwikkelingen. Met hulp van interne en externe experts werken studenten samen aan maatschappelijke vraagstukken voor een duurzame, gezonde en creatieve samenleving.
Hogeschool Inholland daagt studenten uit om te durven leren, waarbij we ze helpen richting te geven aan hun ambities en ontwikkeling. Studenten leren zichzelf te zijn, te verbinden en diversiteit te benutten. De aanpak is persoonlijk en dichtbij, vanuit de overtuiging dat - voor docenten én studenten - zowel succes als tegenslag de sleutel zijn tot ontwikkeling als professional en als mens. Op diverse locaties verspreid over de Randstad biedt Hogeschool Inholland bacheloropleidingen aan op diverse interessegebieden: van gezondheidszorg tot economie en van techniek tot onderwijs.
Uitdaging
Hogeschool Inholland heeft Iris gelanceerd, een nieuwe digitale werkplek gebaseerd op Synigo Pulse. Dit ter vervanging van het verouderde en verwilderde Insight. Om van Iris een succes te maken voor de gebruikers is goed beheer nodig, een structuur waar iedereen zich in kan vinden en wat iedereen succesvol kan invullen.
Aanpak
Mixit heeft een model ontwikkeld waarmee governance opgebouwd wordt uit verschillende deelgovernances. Zo kun je in een oogopslag zien hoe de rollen, taken en verantwoordelijkheden zijn verdeeld. Vervolgens coacht Mixit de betrokkenen om hen sneller en succesvoller te laten zijn in hun rol.
"Mixit bekijkt een implementatie echt van twee kanten: de medewerkers en hun manier van werken zijn bepalend voor de werking van het systeem."
- Conny Rijkers
Oplossing
Aan de hand van gesprekken met betrokkenen is het theoretische model opgezet. De rollen, taken, verantwoordelijkheden en onderlinge relaties zijn toegelicht in een workshop. Vervolgens is het model getoetst op gebruik en zijn de benodigde aanpassingen gedaan. In opvolging hiervan begeleidde Mixit de medewerkers van Inholland om hun rol zo succesvol mogelijk in te richten.
Pameijer is een zorginstelling uit Rotterdam met 2500 medewerkers verspreid over meerdere locaties en werkgebieden. Mixit heeft Pameijer geholpen bij het ontwerpen en realiseren van de eerste versie van een nieuwe digitale werkplek in de rol van Product Owner. Samen met een groep zorgmedewerkers is er continue afstemming geweest tussen de realisatie partner en eindgebruikers om zo de focus te houden op een succesvolle oplossing voor en door de medewerker.
InHolland Hogeschool
Advies opdrachtformulering, content
Mixit heeft Hogeschool Inholland geholpen bij het in kaart brengen en formuleren van de opdracht voor een nieuw portaal voor medewerkers en studenten, waarbij het uitgangspunt is gebruiker centraal en langetermijnsucces van het portaal. Daarnaast is er een aanpak voor het inventariseren en structureren van content op het oude intranet opgesteld en doorgelopen, om daarmee de content op het nieuwe portaal actueel, volledig en vooral relevant te maken voor de gebruiker.
Olympia
Change & Adoptie
De uitrol van een nieuwe digitale werkomgeving bij 130 vestigingen van uitzendbureau Olympia. Mixit stond voor de uitdaging om door intensief te inspireren, ondersteunen en motiveren ervoor te zorgen dat medewerkers op de vestingen en het hoofdkantoor zonder problemen kunnen doorwerken en de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Anthony Veder
Dashboard
Elke ochtend starten acht afdelingshoofden hun dag met het delen van actuele informatie rondom de 32 schepen van de rederij. Denk maar aan informatie zoals actuele cijfers over de koers, de aankomstsituatie in de haven, het meevarend personeel, status van onderhoud et cetera. Al deze informatie kwam uit verschillende systemen en was verouderd op het moment dat het gedeeld werd. Dit moest beter!
Nieuwe digitale werkplek, Office 365, Advies & ondersteuning
Vilans is de landelijke kennisorganisatie voor langdurende zorg. Hun missie is zorgen dat (langdurige) zorg beter werkt, rondom de cliënt. Vilans had een duidelijk doel voor ogen met de nieuwe digitale werkplek: ze wilden de aanwezige kennis beter beschikbaar maken, onafhankelijk van plaats en moment. Binnen de kaders van Office 365. Samen zijn we daarop het project Slimmer Digitaal gestart: deels een technische opdracht (de architectuur), deels ook een flinke kluif om de gehele organisatie mee te krijgen.
Mixit hielp de 42 locaties wereldwijd om O365 te implementeren die door het Microsoft center aangeboden wordt. De eerste stap is de implementatie van een nieuwe manier van werken binnen het Microsoft center. Naast de aanpak, moet ook de mindset user-centered worden. Ook hebben we een selfservice omgeving ontwikkeld, waar de locaties en de IT-afdelingen alle informatie en support kunnen vinden bij de implementatie van de verschillende onderdelen van Office 365.
Mixit werkt samen met Hogeschool Rotterdam aan een strategisch plan over de toekomst van de digitale communicatie. Dit plan zal de Hogeschool helpen om de wensen van 4.000 medewerkers en 39.000 studenten centraal te stellen bij de voortgang van de digitale werkplek. Hiernaast werkt Mixit aan een korte termijn oplossing om naast lange termijn succes, ook direct succes te bereiken in het verbeteren van het huidige intranet.
Wageningen Universiteit & Research
Digital workplace design
Mixit heeft een heel adoptietraject doorlopen waardoor er voor lancering al ruim 900 medewerkers betrokken werden, het nieuwe intranet een 7.4 scoorde en er relevante berichten werden gedeeld. Het oude intranet kwam niet verder dan een score van 5.6. Ook hebben we de contentmigratie versoepeld voor 60 redacteuren, zodat dit proces makkelijker werd en sneller ging.
Een digitale werkplek die aansluit op en meebeweegt met jouw behoeften is iets waar ik me graag hard voor maak. Ik ben nieuwsgierig en ontrafel graag nieuwe contexten. Blije medewerkers, daar kan ik van genieten. Ook na werk omgeef ik me graag met mensen. Met familie en vrienden, bij voorkeur in combinatie met een lekkere pasta en een goed glas wijn.
Sarah Kraanen
Digital Employee Experience Consultant
Het probleem van de klant in kaart brengen en deze met een gepassioneerd en enthousiast team oplossen, dat maakt mijn werk als projectmanager heel leuk. Met een blije klant als eindresultaat, daar doe ik het voor! Naast mijn werk, word ik blij van hardlopen in het zonnetje en wijntjes drinken op het terras.
Amy van Wichen
Projectmanager
Voor onze klanten klinkende resultaten halen met Digital Workplace Design is wat mij zakelijk drijft. Privé geniet ik van een goed(e) kop koffie/glas wijn, mooie vakanties met het gezin, een potje voetballen en natuurlijk Rotterdam.
Arjan Nataraj
Managing partner
Samen werken naar het beste resultaat, dat is wat ik belangrijk vind. Ik luister naar wat gebruikers nodig hebben en vertaal dit naar wat technisch mogelijk is. Buiten werktijd vind je me met een volleybal in de zaal of op het strand, of plan ik mijn zoveelste reis naar Afrika.
Kim Kaars
Digital Employee Experience Consultant
Mensen helpen en geholpen laten voelen daar word ik blij van! Ik ben nieuwsgierig naar wat er speelt bij organisaties en denk graag mee over wat wij daarin kunnen betekenen. Buiten werktijd geniet ik van samen zijn met vrienden, sporten en koken.
Daphne Roorda
Accountmanager
Geen ellenlange strategiesessies, maar bewust stappen zetten en continu toetsen of je de juiste kant opgaat. Weten wat we voor wie oplossen en waar we op langere termijn heenwerken. Ik wil mensen efficiënter en productiever laten werken zodat zij meer tijd overhouden om te kunnen doen waar ze wél energie van krijgen!
Rick de Vries
Digital Employee Experience Consultant
Ik word blij wanneer de gebruiker blij is. Daarom zorg ik voor een goede UX waarbij de medewerker centraal staat. Naast werken houd ik mij bezig met fotografie en het uitproberen van zo veel mogelijk verschillende restaurants.
Joost van den Berg
User experience designer
Technologie belooft dat het ontzettend veel kan, maar daarmee helpt het jou of jouw organisatie niet meteen vooruit. Ik wil jou helpen om niet alleen alles uit technologie te halen, maar te zorgen dat jij er blij van wordt als jij het te gebruikt. Op die manier gaan jij en jouw organisatie er echt op vooruit. Waar ik blij van word? Winnen op een spelletjesavond, sporten in het park en een nieuw record halen tijdens een rondje hardlopen.
Daan de Wolf
Digital Employee Experience Consultant
Ik ben blij wanneer de gebruiker blij is. Hierbij leg ik vooral de nadruk op het onderzoek doen naar de gebruiker en het probleem in kaart te brengen. Daarbij zorg ik ook voor een goede User experience binnen het ontwerp. Buiten werk neem ik graag een duik in het zwembad of geniet ik van een lekker wijntje op een terras.
Alissia Ahrens
User experience designer
Met elkaar mooie resultaten boeken is wat mij drijft! Voor mij is het belangrijk dat de eindgebruiker toegevoegde waarde ervaart. Daar zet ik dat stapje extra voor. Zelf geniet ik enorm van sporten en lekker eten met vrienden.
Kirsten Kikkert
Operations manager
Ik ben blij wanneer jij dat ook bent. Wanneer jij tevreden kijkt naar de kostenbesparing of stijging van je omzet doordat er slimmer samen gewerkt wordt. Wanneer je medewerker blij is omdat frustraties zijn weggehaald en hij op de juiste plek op het juiste moment over de juiste informatie en beste applicaties beschikt. Zullen we binnenkort eens een fijne kop koffie doen en praten over verandering die wordt gedragen door je medewerkers?
Maaike van der Noord
Digital Employee Experience Consultant
Vaak wordt een nieuwe werkomgeving met enige scepsis ontvangen: mijn uitdaging zit ‘m erin te zorgen dat deze werkplek écht gaat werken voor de medewerker. Mijn lange ervaring in ICT en werplekimplementaties, en een achtergrond in communicatie, verandermanagement en projectleiding zet ik in om de werkplek tot een succes te maken, en daarmee waarde toe te voegen voor de medewerker én de organisatie.
Pleun Luijkx
Digital Employee Experience Consultant
Nieuwsgierig? Ja zeker! Nieuwsgierig naar wat mensen motiveert om interacties aan te gaan. Maar vooral nieuwsgierig hoe wij met slimme technologieën deze interacties kunnen verbeteren en vergroten. Die nieuwsgierig zet ik ook in tijdens het reizen naar de leukste plekken in de wereld en het uitproberen van nieuwe gerechten.
Segourney Muntslag
Digital Employee Experience Consultant
Ik ben weleens omschreven als; een analyticus met oog en hart voor de medemens, en ik blijf het een passende omschrijving vinden. Ik combineer een achtergrond in de psychologie met een affiniteit met IT om tot passende oplossingen te komen voor de klant. Wat heb je immers aan een mooi stuk gereedschap dat nooit uit de gereedschapskoffer wordt gehaald? Gebruik me vooral als sparringpartner voor strategie en innovatie vraagstukken. Mijn vrije tijd besteed ik met mijn gezin. Met twee kleine kinderen blijf je zo lekker bezig.
Erik Krois
Digital Employee Experience Consultant
Met mijn technische designachtergrond kijk ik zowel analytisch als mensgericht en creatief. Daarbij maak ik gebruik van visuals om complexe problemen en systemen weer te geven, design thinking en storytelling. Ik bloei op wanneer ik verantwoordelijkheid en vrijheid krijg om te experimenteren in projecten.
Elisa Engelsma
Digital Employee Experience Consultant
Als je het mij vraagt hoort technologie de gebruiker te ondersteunen en niet andersom. Daarom onderzoek ik graag waar medewerkers zelf nou behoefte aan hebben in hun digitale werk omgeving en gebruik technologie om mensen vervolgens echt verder te helpen. Naast problemen oplossen voor gebruikers is surfen echt mijn passie en ik duik dan ook graag aan het einde van een werkdag nog even de zee in.
Jennifer Bijkerk
Digital Employee Experience Consultant
Waar ik energie van krijg? De juiste strategie vinden voor een duurzame impact op de organisatie. En oplossingen maken die waarde toevoegen aan de werkzaamheden van de medewerker. Buiten mijn werk om word ik blij van een goed potje squash, een lekker gerecht bereiden en met pen en papier een creatieve ingeving uittekenen.
Omar van der Heijden
Digital Employee Experience Consultant
Organisaties helpen met digitale transformatie. Focus op concreet resultaat. Het maximale uit nieuwe technologie halen voor onze klanten. Ons team helpen groeien. Daar word ik blij van!
Jean Pierre Martens
Managing partner
Digitale transformatie succesvol en ook nog eens leuk maken, daar word ik enthousiast van! Laten we samen kijken naar hoe we de werkplek inrichten zodat jij en je collega’s er echt blij van worden. Waar ik zelf blij van word is het in leven houden van mijn plantjes en urenlang bijpraten met vrienden op een terras.
Noraly Bovenmars
Digital Employee Experience Consultant
Ik ben die duizendpoot op kantoor, een spin in het web. Ik word erg blij van veel verschillende zaken plannen en organiseren. Graag zorg ik dat alles op rolletjes loopt. Ook thuis organiseer ik graag borrels en etentjes voor vrienden.
Tessa van der Linden
HR manager
Technologie is gaaf, maar nog mooier als het ook echt wat bijdraagt aan de mens en organisatie. Daarom werk ik met ons team en onze klanten aan de dienstverlening waarbij de mens en organisatie centraal staan in het uitnutten van technologie. Benieuwd geraakt? Ik drink graag een kop goede koffie met je om je meer te vertellen. Naast werk ga ik graag op reis met een camera in mijn hand of geniet ik van een festival.
Tim Swaag
Business development manager
Makkelijk en efficiënt werken binnen het digitale landschap. Door middel van innovatief denkwerk en passende technieken maak ik dit graag mogelijk binnen jouw organisatie. Zo maak ik graag mensen blij! Ook privé doe ik dit graag, door middel van de juiste muziek of een goed gesprek.