Klantcase Nederlandse Loterij - Beeldbank

Creatie van een plek waar al het beeldmateriaal en huisstijlelementen van de merken die onder de Nederlandse Loterij vallen te raadplegen zijn.

Uitdaging

Nederlandse Loterij (NLO) wil graag haar interne informatievoorziening verbeteren en streeft naar een uniforme werkwijze voor de verschillende merken. Eén van de verbeterpunten is de toegankelijkheid en vindbaarheid van beeldmateriaal, zoals logo’s, campagnebeelden en richtlijnen voor de huisstijl. Wanneer NLO collega's én hun externe partners de juiste informatie altijd makkelijk op één centrale plek kunnen vinden, bespaart dat veel tijd en gebruiken ze altijd de laatste versie.

Oplossing

De Beeldbank maakt al het beeldmateriaal en de huisstijlelementen van de merken van NLO voor alle medewerkers toegankelijk en makkelijk vindbaar op één plek. De Beeldbank bevat altijd de laatste versie van logo’s en andere standaardbeelden. Ook vind je er voor ieder merk het merkpaspoort, de brandguide, de content van actuele campagnes, en een link naar audio- en videomateriaal.

Daarnaast bevat de Beeldbank alle corporate templates voor o.a. presentaties en brieven. Onderdelen van de Beeldbank kunnen ook eenvoudig op een gecontroleerde manier gedeeld worden met externe bureaus en retail hoofdkantoren, waardoor er geen WeTransfer-linkjes meer heen en weer gestuurd hoeven te worden.

Successen
Een Beeldbank op maat die uit te breiden is door de medewerkers van NLO
Externen kunnen gemakkelijk toegang krijgen tot de Beeldbank en materialen uploaden en downloaden
Hands-on trainingen gefaciliteerd om direct aan de slag te kunnen met de Beeldbank
Een heldere handleiding die door alle gebruikers van de Beeldbank te raadplegen is
Over Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en organiseert op dit moment zeven verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en TOTO. Deze kansspelen werken sinds kort in multidisciplinaire teams wat de nodige uitdagingen met zich mee brengt in een bedrijf met ongeveer 200 werknemers.

Andere klantcases
Meer weten over ons werk voor Nederlandse Loterij?
Neem contact op
Suze Krijnen
Slim samenwerken met digitale tools: ik heb nooit anders gedaan en gun het iedereen. Ik help je graag door zaken tot in de puntjes uit te zoeken en steeds verbeterkansen te signaleren. In mijn vrije tijd vind je mij in de dans- of pilatesstudio of kijk ik een science fiction film.
Suze Krijnen
Digital workplace consultant
Rick de Vries
Geen ellenlange strategiesessies, maar bewust stappen zetten en continu toetsen of je de juiste kant opgaat. Weten wat we voor wie oplossen en waar we op langere termijn heenwerken. Ik wil mensen efficiënter en productiever laten werken zodat zij meer tijd overhouden om te kunnen doen waar ze wél energie van krijgen!
Rick de Vries
Digital workplace consultant