Haal meer uit Microsoft 365, Teams & SharePoint met LiveTiles

Wil je alles halen uit jouw Microsoft 365, Teams en SharePoint? Ontdek in onze blog hoe LiveTiles jou hierbij helpt!

Voor velen was 2020 een uitdagend jaar, maar met de juiste tools kun je ervoor zorgen dat in 2021 werknemers hun werk effectief kunnen blijven doen en de obstakels van het op afstand werken wegnemen. Veel organisaties hebben applicaties als Microsoft 365, Teams en SharePoint al omarmd, maar wordt hier ook het maximale uitgehaald? Om het meeste uit deze tools te halen moeten werknemers makkelijk met elkaar kunnen communiceren en effectief kunnen samenwerken. Je digitale werkplek speelt hier een grote rol in. Wanneer dit goed wordt gecoördineerd kunnen bedrijven profiteren van de vele voordelen en rekenen op een betere productiviteit, betere klantenservice en gelukkigere werknemers.

Mixit staat in contact met verschillende leveranciers. Eén van deze leveranciers is LiveTiles. Na het lezen van dit blog weet je welke LiveTiles oplossingen jij kunt inzetten om meer uit Microsoft 365, Teams en SharePoint te halen.

LiveTiles

LiveTiles is een technologiebedrijf dat expertise en software aanbiedt voor de digitale werkplek die zijn ontworpen om de productiviteit, innovatie en verbinding te optimaliseren. In december 2020 hebben zij Mixit benoemd als premium partner in de Benelux. De krachtige samenwerking tussen de diensten van Mixit en producten van LiveTiles laat jouw organisatie echt de waarde uit je digitale werkplek halen. LiveTiles biedt modules voor Microsoft 365, Teams en SharePoint die naadloos integreren. Een greep uit de oplossingen van de LiveTiles zijn Directory profiel management, het Enterprise Intranet en Reach, de interne communicatie app.

LiveTiles - Directory

Met de LiveTiles Directory zorg je ervoor dat de juiste personeelsdata snel en efficiënt gevonden kan worden. Door het verzamelen en updaten van alle personeelsgegevens te automatiseren wordt een ‘personenzoeker’ gecreëerd die rolspecifieke content en effectieve procesautomatisering bevat. Hierdoor zijn alle profielen altijd compleet en actueel.

Met de LiveTiles Directory wordt het actueel houden van personeelsdata heel gemakkelijk:

  • De Directory Assistant monitort constant op verouderde, onjuiste, inconsistente of missende profielinformatie;
  • Bij onjuistheden in de profielinformatie worden automatisch rapporten gegenereerd die worden verstuurt naar de beheerder. De gebruikers ontvangen een bericht, via een gepersonaliseerde mail of een chatbot, met het verzoek de informatie op hun profiel aan te vullen of te corrigeren;
  • Geactualiseerde gegevens worden automatisch gesynchroniseerd met Microsoft 365, Teams, Outlook en SharePoint door het standaard synchronisatieproces van Microsoft. Zo hoeft de gebruiker de data maar één keer aan te passen.

Doordat de LiveTiles Directory de personeelsdata inzichtelijk maakt door middel van profielen in een smoelenboek, expertise zoeker en organogram, verbeter je de IT-dienstverlening, de betrokkenheid van werknemers en de personalisatie. Zo kun je het management beter verbinden met de mensen op de vloer en collega’s aan elkaar en expertise eenvoudiger bij elkaar brengen ten behoeve van innovatie.


Mixit Blog Live Tiles

Enterprise Intranet

LiveTiles Enterprise is een grootschalig intranet voor ondernemingen gevuld met out-of-the-box configureerbare functies die de digitale productiviteit verhogen en interne bedrijfscommunicatie en samenwerking verbeteren.

Het Enterprise Intranet heeft alle tools die je nodig hebt voor de belangrijkste use cases op gebied van communicatie, HR en operations. Dankzij eenvoudig te configureren modules richt je je intranet in korte termijn in. Denk hierbij aan modules zoals content management, governance, bedrijfsprocedures en gepersonaliseerde links. Met de content manager tools kun je je werknemers altijd up-to-date houden van actuele interne ontwikkelingen en vanwege ‘Intranet Content Targeting’ kun je ervoor zorgen dat de gebruikers de communicatie te zien krijgen die het meest relevant voor hen is. Met de ‘Voorwaarden en Procedures’-module kun je ervoor zorgen dat je gebruikers altijd toegang hebben tot benodigde documentatie. Zo kunnen je werknemers altijd de juiste informatie vinden.


Doordat het Enterprise Intranet makkelijk te integreren is met andere applicaties van derde partijen kun je al jouw werk uitvoeren vanuit 1 portaal zonder te switchen tussen apps. Zo doe je hetzelfde werk in veel minder tijd.

Door het intranet te integreren met Microsoft 365, Teams en SharePoint kunnen je medewerkers het intranet benaderen vanuit het platform waar zij het liefst werken. Door slim gebruik te maken van deze integratie kan het Enterprise Intranet notificaties sturen naar je werknemers, ze herinneren aan uitstaande taken en deze taken binnen deze notificaties laten uitvoeren. Werknemers kunnen in dit intranet ook vrije dagen aanvragen en helpdesk tickets aanmaken. Zo kun je alle taken en notificaties onderbrengen onder één dak.

Mixit Blog Live Tiles Reach

LiveTiles - Reach

Reach is de content management app van LiveTiles en kan ook geïntegreerd worden met Microsoft 365, SharePoint en Teams. Het staat eerstelijnsmedewerkers, die in direct contact staan met klanten of patiënten verzorgen, ertoe in staat om realtime op te hoogte te blijven van updates, informatie en nieuws. Daarnaast kunnen handboeken, HR informatie en policies ook via deze app gedeeld worden.

Reach is beschikbaar voor alle laptops en desktops (via SharePoint en Teams) en kan ook eenvoudig gedownload worden door medewerkers vanuit de Apple en Google app stores op telefoon en tablet.

Door de app te integreren met de Microsoft diensten hebben eerstelijnsmedewerkers in plaats van twaalf verschillende applicaties, één app waarmee ze snel toegang krijgen tot interne bestanden en communicatie, op de hoogte kunnen blijven van interne ontwikkelingen en sociale events kunnen bijwonen. Een bijkomend voordeel: first line medewerkers hebben geen Microsoft licentie nodig om via Reach toegang tot nieuws en informatie te krijgen.

Naast dat de Reach app altijd en overal gebruikt kan worden door werknemers als mobiel intern communicatiemiddel, kan het ook gebruikt worden:

  • Als mobiel intranet. Gebruik de mogelijkheden van Reach om werknemers te verbinden met je bedrijfsresources en content.
  • Als extranet. Deel nieuws, updates en documenten met klanten en partners.
  • Als HR-portaal. Reach kan voorzien in self-service onboarding, training, voorwaarden, handleidingen, polls en formulieren.
  • Door freelancers en partners. Verbind freelancers, aannemers of zakenpartners aan je organisatie met toegang tot Reach.

Door scholen en universiteiten. Faciliteer snelle communicatie tussen leraren, studenten en ouders. Kondig evenementen aan en deel belangrijke informatie in een veilige app.

Adoptie van de digitale werkplek

Met de juiste oplossing ben je er echter nog niet. Wij weten als geen ander dat technologie geen directe garantie is voor succes. Daar is de menselijke kant namelijk ook een ontzettend belangrijk onderdeel van. Onze change managers vertalen dit naar een meetbare aanpak met heldere milestones en KPI’s. Met zo’n plan behoud je zichtbaar de controle.

Projecten zijn succesvoller wanneer we medewerkers helpen. Zij verwachten namelijk dat ze goed worden geïnformeerd, ondersteund en betrokken bij verandering. Naast frustratie, heerst er vaak het gevoel dat ze systemen en applicaties niet ten volle benutten. Je wilt ze daarin tegemoet komen, omdat je weet dat je zonder gedragsverandering nooit je doelstellingen gaat halen.

Meer weten over adoptie van de digitale werkplek? Wij hebben speciaal hiervoor een adoptiegids geschreven. Download deze nu via de onderstaande button!

Hoe helpt Mixit?

Mixit is premium partner van LiveTiles. Daarmee zijn we de meest geschikte partij om alles te halen uit jouw digitale werkplek! Vul Microsoft 365, Teams en SharePoint aan met de oplossingen van LiveTiles voor de meest optimale resultaten en maak er een meetbaar succes van.

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust op +31 10 519 2660 of stuur een mail naar info@mixit.nl. Je kunt natuurlijk ook je vraag stellen via het contactformulier hieronder. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact je opnemen!

Dit zijn de mensen achter Mixit
Ons team
Amy van Wichen
Het probleem van de klant in kaart brengen en deze met een gepassioneerd  en enthousiast team oplossen, dat maakt mijn werk als projectmanager heel leuk. Met een blije klant als eindresultaat, daar doe ik het voor! Naast mijn werk, word ik blij van hardlopen in het zonnetje en wijntjes drinken op het terras.
Amy van Wichen
Projectmanager
Suze Krijnen
Slim samenwerken met digitale tools: ik heb nooit anders gedaan en gun het iedereen. Ik help je graag door zaken tot in de puntjes uit te zoeken en steeds verbeterkansen te signaleren. In mijn vrije tijd vind je mij in de dans- of pilatesstudio of kijk ik een science fiction film.
Suze Krijnen
Digital workplace consultant
Evelien Habing
Samen maken we de digitale transformatie leuker! Daarom ontwikkel ik met de klant creatieve interventies om digitale verandering bij medewerkers tot een succes te maken. Naast de menselijke kant van de digitale wereld, word ik blij van salsa dansen, het koken van moleculaire recepten en een goede kop koffie.
Evelien Habing
Digital workplace consultant
Carlijn Cuijpers
Ik wil graag mijn kennis van innovatie en ontwerp inzetten om het dagelijks leven een stukje makkelijker en leuker te maken. Naast werk ben ik in het dagelijks leven ook graag bezig met sport, muziek, reizen en koffie drinken.
Carlijn Cuijpers
Digital workplace consultant
Jennifer Bijkerk
Als je het mij vraagt hoort technologie de gebruiker te ondersteunen en niet andersom. Daarom onderzoek ik graag waar medewerkers zelf nou behoefte aan hebben in hun digitale werk omgeving en gebruik technologie om mensen vervolgens echt verder te helpen. Naast problemen oplossen voor gebruikers is surfen echt mijn passie en ik duik dan ook graag aan het einde van een werkdag nog even de zee in.
Jennifer Bijkerk
Digital workplace consultant
Xen Buijs
Mijn passie is om invloed te hebben op de inzichten en beleid binnen een organisatie op het gebied van digitalisatie. Het belangrijkste hierin is om de gebruiker centraal te stellen in de behoefte meting van de organisatie. Om die weg uit te stippelen, de risico’s te bepalen en uiteindelijk iets moois neer te zetten, dat is iets wat mij energie geeft. Verder stap ik graag in mijn vrije tijd in een zweefvliegtuig om alles daar te laten en mij volledig te concentreren op het zo lang mogelijk in de lucht blijven.
Xen Buijs
Digital workplace consultant
Omar van der Heijden
Waar ik energie van krijg? De juiste strategie vinden voor een duurzame impact op de organisatie. En oplossingen maken die waarde toevoegen aan de werkzaamheden van de medewerker. Buiten mijn werk om word ik blij van een goed potje squash, een lekker gerecht bereiden en met pen en papier een creatieve ingeving uittekenen.
Omar van der Heijden
Digital workplace consultant
Kirsten Kikkert
Met elkaar mooie resultaten boeken is wat mij drijft! Voor mij is het belangrijk dat de eindgebruiker toegevoegde waarde ervaart. Daar zet ik dat stapje extra voor. Zelf geniet ik enorm van sporten en lekker eten met vrienden.
Kirsten Kikkert
Projectmanager
Segourney Muntslag
Nieuwsgierig? Ja zeker! Nieuwsgierig naar wat mensen motiveert om interacties aan te gaan. Maar vooral nieuwsgierig hoe wij met slimme technologieën deze interacties kunnen verbeteren en vergroten. Die nieuwsgierig zet ik ook in tijdens het reizen naar de leukste plekken in de wereld en het uitproberen van nieuwe gerechten.
Segourney Muntslag
Digital workplace consultant
Jean Pierre Martens
Organisaties helpen met digitale transformatie. Focus op concreet resultaat. Het maximale uit nieuwe technologie halen voor onze klanten. Ons team helpen groeien. Daar word ik blij van!
Jean Pierre Martens
Managing partner
Peter de Jong
Makkelijk en efficiënt werken binnen het digitale landschap. Door middel van innovatief denkwerk en passende technieken maak ik dit graag mogelijk binnen jouw organisatie. Zo maak ik graag mensen blij! Ook privé doe ik dit graag, door middel van de juiste muziek of een goed gesprek.
Peter de Jong
Digital workplace consultant
Rick de Vries
Geen ellenlange strategiesessies, maar bewust stappen zetten en continu toetsen of je de juiste kant opgaat. Weten wat we voor wie oplossen en waar we op langere termijn heenwerken. Ik wil mensen efficiënter en productiever laten werken zodat zij meer tijd overhouden om te kunnen doen waar ze wél energie van krijgen!
Rick de Vries
Digital workplace consultant
Sarah Kraanen
Een digitale werkplek die aansluit op en meebeweegt met jouw behoeften is iets waar ik me graag hard voor maak. Ik ben nieuwsgierig en ontrafel graag nieuwe contexten. Blije medewerkers, daar kan ik van genieten. Ook na werk omgeef ik me graag met mensen. Met familie en vrienden, bij voorkeur in combinatie met een lekkere pasta en een goed glas wijn.
Sarah Kraanen
Digital workplace consultant
Kim Kaars
Samen werken naar het beste resultaat, dat is wat ik belangrijk vind. Ik luister naar wat gebruikers nodig hebben en vertaal dit naar wat technisch mogelijk is. Buiten werktijd vind je me met een volleybal in de zaal of op het strand, of plan ik mijn zoveelste reis naar Afrika.
Kim Kaars
Digital workplace consultant
Tessa van der Linden
Ik ben die duizendpoot op kantoor, een spin in het web. Ik word erg blij van veel verschillende zaken plannen en organiseren. Graag zorg ik dat alles op rolletjes loopt. Ook thuis organiseer ik graag borrels en etentjes voor vrienden.
Tessa van der Linden
HR manager
Mark Opschoor
Ik kijk graag met een innovatieve en ondernemende bril naar de mensen binnen een organisatie. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat jij beter en met meer plezier kan werken?! Wat doe ik in mijn vrije tijd? Ik ben dan bezig met familie, sport en spel!
Mark Opschoor
Digital workplace consultant
Maaike van der Noord
Ik ben blij wanneer jij dat ook bent. Wanneer jij tevreden kijkt naar de kostenbesparing of stijging van je omzet doordat er slimmer samen gewerkt wordt. Wanneer je medewerker blij is omdat frustraties zijn weggehaald en hij op de juiste plek op het juiste moment over de juiste informatie en beste applicaties beschikt. Zullen we binnenkort eens een fijne kop koffie doen en praten over verandering die wordt gedragen door je medewerkers?
Maaike van der Noord
Digital workplace consultant
Joost van den Berg
Ik word blij wanneer de gebruiker blij is. Daarom zorg ik voor een goede UX waarbij de medewerker centraal staat. Naast werken houd ik mij bezig met fotografie en het uitproberen van zo veel mogelijk verschillende restaurants.
Joost van den Berg
User experience designer
Arjan Nataraj
Voor onze klanten klinkende resultaten halen met Digital Workplace Design is wat mij zakelijk drijft. Privé geniet ik van een goed(e) kop koffie/glas wijn, mooie vakanties met het gezin, een potje voetballen en natuurlijk Rotterdam.
Arjan Nataraj
Managing partner