Ik ben Tessa van der Linden, inmiddels werk ik alweer bijna 4 jaar bij Mixit. Begonnen als “manusje van alles” maar inmiddels gefocused op HR. Iets waar ik ingerold ben door de groei binnen Mixit. Super leuk om deze kans te krijgen en op een leuke manier veel van het HR vak te leren.
08.00 - Ik begin elke ochtend met mijn Teams bijwerken en mijn mail. Vandaag is dat wat meer dan op de andere door de weekse dagen omdat ik vrijdag vrij was. In mijn werk zitten heel veel ad hoc taken en ook vaak kleine verzoeken van collega’s. De vragen die de afgelopen dagen in Teams binnen gekomen zijn probeer ik meteen weg te werken. Zo heeft een collega zich bijvoorbeeld ziek gemeld dus die verwerk ik direct in het systeem.
Daarna kijk ik altijd met mijn collega Mark naar alle uren die vorige week ingevoerd zijn door alle collega’s. We streven ernaar om de uren uit de planning overeen te laten komen met de uren die geschreven worden. Zo weten wij het beste waar we aan toe zijn en hoe we ervoor staan.
09.00 - Elke dag starten we met een stand-up. Heel Mixit belt dan in via Teams om met elkaar de dag te starten. Sinds de Corona crisis beginnen wij zo onze dagen. Ene keer gaat het alleen maar over wat we allemaal meegemaakt hebben in het weekend. De andere keer wat serieuzer en bespreken we lopende projecten.
09.30 - De stand-up wordt gevolgd door het operatie overleg. Dit is elke maandagochtend met een team van in totaal 4 collega’s. Hier bespreken wij onder andere de lopende projecten, de gemaakte uren en de pipeline. Ook worden er zaken rondom HR besproken, bijvoorbeeld de sollicitatiegesprekken van de week ervoor.
Zo, dan nu even een kopje thee…
Een keer per maand geef ik alle wijzigingen door aan onze salarisadministratie, ook dat stond deze ochtend op mijn planning.
14.00 - In de middag heb ik nieuwe projecten aangemaakt in het systeem, dit moet altijd zo snel mogelijk gebeuren nadat een project akkoord is bevonden. De reden hiervoor is dat collega’s dan hun uren kunnen schrijven en dat de facturen klaargezet worden.
Ook heb ik mij voor het eerst verdiept in Sharepoint… We hebben ons Personeelshandboek nu ergens gepubliceerd maar dit moet overgezet worden naar Sharepoint. Mijn collega Suze is daar helemaal in thuis en heeft een beginnetje voor mij gemaakt, nu de komende dagen content vullen. Hiermee leer ik Sharepoint kennen en kan ik weer eens goed door alle pagina’s van het Personeelshandboek “bladeren”, twee vliegen in één klap!
Verder heb ik de sollicitanten een terugkoppeling gegeven en nog een aantal ad hoc taken opgepakt. Aan het einde van de dag nog even checken wat er morgen allemaal in mijn agenda staat en dan zit de eerste werkdag van de week er weer op.

Dinsdag ochtend
09.00 - Vandaag werk ik een dagje op kantoor. In verband met de huidige maatregelen zijn er eigenlijk bijna nooit collega’s op kantoor alleen als het noodzakelijk is. Ik heb afgesproken met Sylvana, zij doet voor ons de administratie. Ik heb haar al lang niet meer gezien en we gaan vandaag de cijfers van afgelopen maand doornemen.
Ook staat er vandaag een leuk uitzoek klusje op mijn to do lijst. Ik heb de facturen van een klant helemaal doorgelopen omdat er iets niet klopte met de betalingen. Best een aardige klus omdat het gaat om facturen van de afgelopen 6 maanden. Maar als het dan allemaal weer duidelijk is ben ik blij als ik de taak kan afstrepen.
Dinsdag middag
12.00 - Tussen de middag een broodje gaan halen. Vroeger aten wij met het hele team, was altijd enorm gezellig. Helaas kan dat nu even niet meer.
14.00 - Ik heb een interne meeting gehad over de migratie van Google Drive naar Sharepoint. We hebben gekeken naar een aantal algemene mappen en een plan gemaakt over het opschonen hiervan. Veel van de documenten hoeft wellicht niet gemigreerd te worden en dit is een mooi moment om de oude en niet relevante documenten te verwijderen.
Verder ben ik weer pagina’s gaan vullen in Sharepoint, is nog een heel werkje, maar nu al benieuwd naar het resultaat!
Vandaag was mijn parttime dag. Deze dag staat altijd in het teken van thuis opruimen en quality time met mijn kinderen. In de ochtend eerst mijn oudste dochter naar school brengen en wat boodschappen doen. Vanmorgen kwam mijn collega Kirsten op visite. Zij is met zwangerschapsverlof dus was erg leuk haar weer even te zien. Op woensdagmiddag zit ik altijd in het zwembad, mijn dochter heeft dan zwemles. En ‘s avonds ga ik zelf altijd lekker sporten!

08.00 - Vanmorgen weer een hoop bijgewerkt omdat er toch altijd best veel binnenkomt op een dag als ik er niet ben. Ook is er een getekende opdrachtbevestiging bij mij binnengekomen en dat houdt in dat ik weer een project aan moet maken.
09.30 - Na de stand-up heb ik twee HR gesprekken gehad met mijn nieuwe collega’s Jennifer en Sarah. De eerste vier weken dat er bij ons mensen starten heb ik wekelijks een gesprek met hen. Even kijken hoe alles gaat en of er vragen zijn. En ik vind het altijd leuk om te horen of zij hun draai een beetje kunnen vinden.
Ook heb ik een leuk cadeautje besteld voor een collega die volgende week jarig is en iemand een kaartje gestuurd.
13.30 - In de middag kreeg ik een telefoontje van mijn collega Mark dat zijn laptop niet meer laadt. Hij heeft verschillende opladers geprobeerd maar niks werkt. Dus in mijn account van Coolblue de factuur opgezocht en een retourmelding gemaakt.
Met al dit soort kleine taken vliegt de dag voorbij. Vanmiddag nog een paar uurtjes tijd vrij gemaakt om aan het mobiliteitsplan te gaan werken. Dit staat op mijn to-do lijst voor dit kwartaal, samen met de andere secundaire arbeidsvoorwaarden die ik een keer goed moet lopen.
Ook op vrijdag ben ik altijd vrij, behalve op de dagen dat er een Power to Execute is. Op die dag komen we met het hele team bij elkaar om aan diverse zaken te werken. Dit soort leuke, leerzame dagen wil ik natuurlijk niet missen. Maar voor mij is het deze week nu al lekker weekend!
Werkwijze
Cultuur


















